Абсолютна більшість учнів 10–11 класів, студентів коледжів та учнів профтехів висловлює бажання обирати частину предметів для вивчення самостійно.
Про це свідчать результати соціологічного дослідження «Реформа профільної середньої освіти», проведеного Київським міжнародним інститутом соціології.
Зокрема, дослідження показало, що 91% старшокласників та 83% студентів закладів фахової передвищої та професійної освіти хотіли б, щоб частину предметів можна було вільно обрати.
Підтримують цю думку і батьки учнів 10–11 класів. Так, 50% опитаних батьків зазначили, що вільний вибір предметів є топ-потребою старшої школи.
Також більшість представників управлінь освіти (76%), адміністрації шкіл (71%) і вчителів (65%) теж схвально ставиться до ідеї вибору предметів і вважають, що її можна реалізувати.
Проти концепції вибору предметів висловились максимум 5% опитаних учителів, які вважають, що визначати перелік предметів треба централізовано.
Решта респондентів, тобто майже третина педагогів, погоджуються з ідеєю вибору, але сумніваються, що її можна реалізувати в умовах сьогодення.
Водночас дещо більш упевнені в можливості реалізації вибору учнями предметів педагоги, які є представниками більших громад.
Джерело: сайт osvita.ua