Автомобільні шини – один із ключових елементів безпеки, адже саме вони забезпечують контакт машини з дорогою. Від їхнього стану залежить керованість, гальмівний шлях і комфорт під час руху. Вчасна сезонна зміна шин і оперативний ремонт пошкоджень дозволяють продовжити термін служби шин та уникнути небезпечних ситуацій на дорозі.
Етапи шиномонтажних робіт
Шиномонтаж проходить в кілька етапів – все залежить від того, чи потрібно розбортовувати колеса – якщо комплекти сезонних шин мають кожен окремі диски, то монтаж проходить значно швидше.
- Демонтаж шин. Колеса знімають з автомобіля, випускають повітря та акуратно відокремлюють шину від диска.
- Огляд стану. Перевіряють як шини, так і диски на наявність пошкоджень – тріщин, проколів, порізів, деформацій.
- Підготовка до встановлення. Диски очищують від бруду та іржі, за необхідності використовують мастило для полегшення монтажу.
- Монтаж сезонних шин. Гуму встановлюють на диски за допомогою спеціального обладнання.
- Балансування коліс. Обов’язковий етап, що дозволяє усунути дисбаланс і забезпечити рівномірне обертання колеса.
- Монтаж на автомобіль. Колеса закріплюють з дотриманням потрібного моменту затягування.
Саме такий комплекс робіт гарантує правильну експлуатацію шин і їхню довговічність.
Які пошкодження шин ремонтуються
Якщо шини мають пошкодження, не варто поспішати купувати новий комплект. У більшості випадків шини можна відновити та відремонтувати. Вартість ремонту шин можна дізнатися тут.
Які пошкодження резини можна усунути:
- Проколи. Найпоширеніша проблема, що виникає через цвяхи, шурупи чи скло на дорозі. Якщо діаметр пошкодження невеликий (до 6 мм), його можна відремонтувати.
- Невеликі порізи та тріщини. Якщо вони не зачіпають корд (металевий каркас), то відновлення можливе.
- Розгерметизація борту. Часто трапляється через корозію диска або неправильний монтаж, усувається при повторному встановленні шини.
Способи ремонту і відновлення автомобільних шин
- Холодний ремонт (латка зсередини). Виконується шляхом наклеювання спеціальної латки або грибка з внутрішньої сторони шини. Метод підходить для більшості проколів і порізів.
- Гаряча вулканізація. Використовується для більш серйозних пошкоджень. В процесі застосовують гумові вставки, які під дією температури зливаються з матеріалом шини.
- Комбінований метод. Поєднання установки грибка зсередини та додаткового ущільнення зовні. Забезпечує високу надійність.
- Відновлення герметичності борту. Проводиться за допомогою очищення, нанесення спеціальної пасти або заміни ущільнюючих елементів.
- Профілактичне відновлення. Іноді виконується для усунення дрібних тріщин, коли шину покривають захисним складом.
Які пошкодження шин не підлягають ремонту
Попри сучасні технології відновлення авторезини, трапляються випадки, коли ремонт є небезпечним і недоцільним. Якщо колесо має суттєві пошкодження, краще його замінити на інше. На шинному ринку присутній широкий вибір моделей автомобільної гуми – від преміум до бюджетних варіантів, що дозволяє підібрати новий комплект коліс для будь-якого бюджету. Глянути весь асортимент гуми для зими та літа можна на сайті R20.
Які пошкодження автомобільних коліс не доцільно ремонтувати:
- Великі бокові порізи. Якщо пошкоджено корд або каркас, колесо втрачає міцність і може розірватися під час руху.
- Випуклості (грижі). Свідчать про розрив ниток каркасу. Такі покришки потрібно замінювати.
- Проколи більше 6 мм у діаметрі. Відновлення в таких випадках не забезпечує надійність подальшого використання автошини.
- Множинні пошкодження. Якщо шина вже неодноразово ремонтувалася, повторне відновлення не гарантує безпеки.
Шиномонтаж та ремонт автомобільних шин – це невід’ємна частина догляду за автомобілем, що безпосередньо впливає на безпеку руху. Якісно виконані ремонтні та шиномонтажні роботи дозволяють не лише продовжити термін служби шин, а й зекономити кошти на передчасній заміні. Водночас важливо розуміти, що не всі пошкодження резини підлягають ремонту. Якщо існує ризик втрати міцності, краще інвестувати у новий комплект шин, ніж ризикувати власною безпекою на дорозі.