На чому зосереджувати увагу вчителям – на дотриманні освітніх стандартів і критеріїв чи на індивідуальному прогресі кожного учня? Що може бути ресурсом у навчанні для учнів з різними здібностями, можливостями, освітніми втратами, особливими освітніми потребами? Як у такому разі оцінювати навчальні досягнення учнів? Такі питання часто виникають у вчителів, які працюють в інклюзивних класах.
Фахівці Українського інституту розвитку освіти уклали для педагогів посібник «Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами», де намагалися розкрити особливості оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з особливими освітніми потребами, зокрема в умовах інклюзивного навчання.
У посібнику висвітлені такі ключові моменти:
- основні документи, які регулюють оцінювання навчальних досягнень учнів (на момент створення посібника);
- загальні підходи до оцінювання та особливості оцінювання в інклюзивному класі;
- роль команди супроводу в оцінюванні навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами;
- педагогічне спостереження та практика реагування на підтримку;
- залучення батьків до процесу оцінювання та роль оцінювання під час переходів між ланками освіти та інше.
ЗАВАНТАЖИТИ РЕКОМЕНДАЦІЇ
Джерело: сайт osvita.ua