23 Грудня, 2024


 Сайт «Розвиток дитини» пропонує батькам та вчителям початкової ланки цікаві математичні задачі, що допоможуть підвищити рівень загального інтелекту школяра.

Систематичне розв’язування таких задач сприятиме тому, що дитина навчиться образно й логічно мислити, робити висновки і шукати причинно-наслідкові зв’язки, а також сприятиме розвитку уважності і кмітливості.

Розв’язувати задачі для дітей з математики можна як протягом навчального року, у ролі доповнення до обов’язкової шкільної програми, так і під час канікул.

Логічні задачі. Такі задачі допоможуть дитині розвинути логічне та абстрактне мислення та кмітливість, вміння аналізувати інформацію та робити висновки. Виконуючи завдання, дитина розвиватиме уважність, спостережливість, навички аналізу та синтезу.

Задачі на одну дію. Розв’язання задач сприятиме формуванню математичної компетентності, розвитку вміння виконувати усні обчислення, здійснювати обчислення зручним способом. Виконуючи завдання, дитина розвиватиме логіко-математичні здібності, увагу й кмітливість

Задачі на дві дії. Задачі спрямовані на розвиток уміння розв’язувати складені задачі на знаходження третього доданка, удосконалення вміння обчислювати невідомі компоненти арифметичних дій. Виконуючи завдання, дитина розвиватиме навички творчого підходу до виконуваної роботи, аналізу прочитаного, уміння обчислення, уяви і міркування, логічного мислення.

Задачі на три дії. Робота над задачами сприятиме формуванню математичної компетентності, удосконаленню вміння розв’язувати задачі на кілька дій. Виконуючи завдання, учні розвинуть уміння знаходити необхідні числові дані, удосконалять навички критичного мислення, уважного читання.

Складені задачі. Розв’язування таких задач сприятиме формуванню математичної компетентності, удосконаленню вміння розв’язувати задачі на кілька дій, здійснювати усні обчислення зручним способом. Виконуючи завдання, дитина розвиватиме аналітичне мислення, логіко-математичні здібності й увагу.

Короткий запис задачі. Задачі сприятимуть формуванню математичної компетентності, удосконаленню вміння працювати з коротким записом до задачі. Виконуючи завдання, дитина розвиватиме аналітичне мислення, логіко-математичні здібності, уміння порівнювати, розв’язувати задачі на основі скороченого запису.

Додавання й віднімання. Робота над задачами сприятиме удосконаленню обчислювальних навичок, допоможе дитині поліпшити вміння усно додавати та віднімати, рахувати гроші та обчислювати решту при здійсненні покупок тощо.

Множення і ділення. Задачі допоможуть дитині у цікавій формі потренуватись виконувати певні арифметичні дії. Виконуючи завдання, учні розвинуть уміння знаходити необхідні числові дані, удосконалять навички критичного мислення, уважного читання.

Дроби. Задачі спрямовані на розвиток уміння знаходити дріб від числа. Виконуючи такі завдання, дитина розвиватиме математичне мислення, уміння знаходити частину від числа, повторить правила усного множення та ділення.

Різницеве порівняння. Задачі сприятимуть розвитку логічного мислення, пізнавальної сфери, вміння виконувати кілька послідовних математичних дій, становленню різних компетентностей молодших школярів.

Кратне порівняння. Задачі спрямовані на розвиток уміння розв’язувати прості задачі на кратне порівняння, із застосуванням дії ділення. Виконуючи завдання, дитина повторюватиме прийоми ділення чисел, розвиватиме логічне мислення, увагу, пам’ять, та вчитиметься розв’язувати прості задачі на кратне порівняння.

Порівняння об’єму. Задачі допоможуть формувати математичну компетентність, уміння добирати відповідні міри об’єму, порівнювати іменовані числа, виконувати арифметичні дії при розв’язуванні задач на об’єм.

Порівняння швидкості руху. Виконуючи задачі, дитина зможе навчитися знаходити відповідність між видом та швидкістю руху транспорту, упорядковувати об’єкти у напрямку збільшення, розвиватиме пізнавальну активність.

Порівняння іменованих чисел. Задачі спрямовані на розвиток навичок усного рахунку, позатабличного множення й ділення. Виконуючи завдання, дитина розвиватиме математичне мислення, уважність, повторить правила усного позатабличного множення та ділення іменованих чисел.

Перетворення іменованих чисел. Розв’язування задач сприятиме вдосконаленню вміння дітей молодшого шкільного віку здійснювати перетворення іменованих чисел. Виконуючи завдання, діти вдосконалюватимуть уміння здійснювати письмове множення багатоцифрового числа на одноцифрове, розвиватимуть аналітичне мислення й увагу.

Складені іменовані числа. Задачі сприятимуть удосконаленню вміння здійснювати письмове (у стовпчик) додавання і віднімання іменованих чисел. Виконання завдань допоможе дитині вдосконалювати уміння перетворювати іменовані числа, розвивати логіко-математичні здібності, математичне мислення й увагу.

Середнє значення. Задачі спрямовані на формування математичної компетентності, удосконалення вміння знаходити середнє значення кількох величин. Виконуючи такі завдання, дитина розвиватиме логіку, увагу, пам’ять.

Продуктивність праці. Задачі спрямовані на формування математичної компетентності, уміння розв’язувати задачі на спільну роботу. Виконання таких завдань сприятиме розвитку критичного мислення.

Пропорційне ділення. Задачі сприятимуть розвитку вміння швидко рахувати зручним способом, мислити категоріями. Виконуючи завдання, дитина розвиватиме математичне мислення, навички усного рахунку та уважність, повторить правила усного рахунку.

УСІ ЗАДАЧІ

Джерело: сайт

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *