Із 1 грудня запрацює новий порядок бронювання військовозобов’язаних, які є працівниками критичних підприємств.
Про зміни в інтерв’ю розповів начальник Черкаського об’єднаного міського ТЦК та СП Олег Тимошенко.
За його словами, існує два порядки, які стосуються бронювання. Зміни відбудуться для одного з них.
– Перший порядок, який залишається незмінним, – це бронювання, пов’язане з мобілізаційними завданнями. Йдеться про підприємства, які під час війни забезпечують, наприклад, населення критичними послугами або виконують державні контракти, – пояснив Олег Тимошенко. – Другий порядок – це так звана “критичність” – постанова №76, за якою бронюють критичні підприємства, що також надають послуги або ЗСУ, або є критичними для економіки.
Як було і як стане?
До 1 грудня 2024 року керівник підприємства міг обрати три критерії з переліку, яким він має відповідати, на свій вибір. Обравши їх, він подавав документи або до міністерства, або до ОВА. Тоді визначали підприємство критичним.
Нині в новому порядку є два обов’язкові критерії. Йдеться про мінімальну заробітну плату, яка має бути не менше ніж 2,5 мінімальних зарплат, тобто не менше 20 тисяч гривень. Також не має бути заборгованості по податках. І третій критерій керівник може визначити сам.
– Крім того, зміни передбачають, що комісія, яка надає підприємству критичність, має щомісяця перевіряти, чи досі підприємство відповідає вимогами. Наприклад, якщо підприємство матимете борг чи заробітна плата знижуватиметься, тоді бронювання буде скасовано і критичність підприємства знизиться, – зауважив начальник Черкаського об’єднаного міського ТЦК та СП.
Бронювання в Дії
Керівники підприємства матимуть час для оформлення бронювання за новим порядком – перехідний період триватиме до 28 лютого 2025 року. Тепер процедура повністю відбуватиметься в Дії.
– Списки потрібно подавати у Дію, бронювання відбуватиметься автоматично, без участі людини. Тобто перевірка триватиме у реєстрах за допомогою системи, яка їх об’єднує. Перевірятимуть, чи працює людина на визначеному підприємстві, скільки там працівників, на яких вони посадах, яка їхня заробітна плата. Якщо не буде виявлено проблем, людина автоматично отримає відстрочку. Вона з’явиться у застосунку “Резерв+” на певний період, – розповів Олег Тимошенко.
За його словами, так само система перевірятиме зміни відповідно до визначених критеріїв і скасовуватиме бронювання.
Інтерв’ю з начальником ТЦК та СП Олегом Тимошенком
Читайте також. Оновлення даних, мобілізація засуджених і мобільні блокпости: інтерв’ю з представником Черкаського ТЦК.